Belga heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met ACP, het Congolese persagentschap

De overeenkomst zal de agentschappen in staat stellen een partnerschap tot stand te brengen dat beide partijen het recht geeft de inhoud van het andere persagentschap te raadplegen en te publiceren.

Op verzoek van de ACP stemt Belga er bovendien mee in om, op kosten van Congolese zijde en op tussen de partijen overeengekomen tijdstippen, in Kinshasa en Brussel opleidingen voor ACP-journalisten te verzorgen.

De ondertekeningsplechtigheid vond plaats op woensdag 5 april 2023 in de gebouwen van Belga met de volgende aanwezigen: Belga's CEO Patrick Lacroix, COO Olivier Delbrouck, newsmanager Aurore Mudiayi Bukassa, juridisch adviseur Olga Kayembe en ACP-directeur-generaal Bienvenu-Marie Bakumanya, de Congolese delegatie van de ACP, ACP-vertegenwoordigers in Brussel en de communicatieadviseur van de president van de Democratische Republiek Congo Guillaume Modimola.