Belga lanceert eerste Belgische netwerk van woordvoerders

Belga heeft het eerste Belgische netwerk van woordvoerders gelanceerd. Het netwerk kreeg de naam BelgaClub mee. Belga heeft al jaren een nauwe band met de woordvoerders, dit onder meer dankzij de jaarlijkse woordvoerdersavond die de redactie organiseert. En dat smaakte naar meer. BelgaClub wil een netwerk zijn waar woordvoerders elkaar kunnen ontmoeten, inspireren en waar ze kunnen bijleren.

In België zijn er zo'n 1.500 woordvoerders of woordvoerders actief en die kennen elkaar meestal alleen vanuit de media. "In februari waren er meer dan 300 woordvoerders aanwezig bij Belga tijdens de woordvoerdersavond en die gaven in het verleden ook al aan dat ze een club een goed idee vinden", licht Olivier Delbrouck (COO) van Belga toe.

"We gaan jaarlijks een aantal activiteiten organiseren. De bedoeling is dat de leden elkaar kunnen ontmoeten, inspireren en bijleren in een ontspannen kader. Ook jongeren die voor woordvoerder studeren zijn meer dan welkom. Zij zijn immers de woordvoerders van de toekomst!"

Ook de woordvoerders staan positief ten opzichte van het initiatief van Belga. “Ons vak evolueert continu. Om die reden delen we erg vaak ervaringen, ideeën en methodes onder elkaar. De BelgaClub kan daar zeker een extra facilitator in zijn en onze rol verrijken”, zegt Baptiste van Outryve, Director PR & Corporate Communication van Carrefour Belgium.

De eerste twee evenementen liggen al vast. Op woensdag 24 april is BelgaClub te gast in het gebouw van AXA in Brussel. Het communicatieteam van AXA heeft er een ware newsroom gecreëerd en daar vertellen ze graag meer over. Het tweede evenement vindt plaats op donderdag 13 juni, ook al in hartje Brussel. Het thema is dan 'Woordvoerders... en passies'.

"BelgaClub wil uitgroeien tot het Belgium's spokespersons network en iedereen is welkom, hoe klein of hoe groot het bedrijf of de organisatie ook is”, besluit Olivier Delbrouck.

Meer info: www.belgaclub.be

BelgaClub