Belga tekent samenwerkingsakkoord met Italpress

Italpress is een journalistiek multimediabureau dat dagelijks honderden nieuwsberichten produceert over alle belangrijke informatiesectoren, televisieformats, videodiensten, podcasts en het biedt communicatiediensten op maat aan voor instellingen, bedrijven, verenigingen, openbare en particuliere organisaties. Italpress werd opgericht en wordt geleid door Gaspare Borsellino

"We zijn erg trots op deze samenwerking met Belga News Agency. Een niet willekeurige keuze," legt Borsellino uit. Voor Italpress is dit een verdere stap voorwaarts in de berichtgeving over buitenlandse informatie. Deze overeenkomst zal Italpress in staat stellen om een bredere journalistieke dekking te hebben van het Euromediterrane-gebied.

"Voor Belga staat deze samenwerking voor een gezamenlijk engagement om buitengewone nieuwsberichtgeving te bieden in heel Europa. Een samenwerking die een nieuw hoofdstuk in onze groei inluidt en die ons vermogen versterkt om ons publiek gevarieerde oplossingen en journalistiek van hoge kwaliteit te bieden", zegt CEO Patrick Lacroix

Foto: Patrick Lacroix, Belga (l), Gaspare Borsellino, Italpress (r)