Zes persagentschappen bundelen de krachten op de 33ste Olympiade

The flag for the Paris 2024 Olympic Games - IMAGO

PARIJS/BRUSSEL/STOCKHOLM/ZAGREB/NEW YORK - 22 juli 2024 - Zes agentschappen uit Europa en de Verenigde Staten kondigen met trots deze nieuwe alliantie aan om de fotoverslaggeving van de Spelen van de XXXIII Olympiade in Parijs te verbeteren en uit te breiden. Abaca Press (Frankrijk), Belgaimage (België), Bildbyrån (Zweden); Icon Sport (Frankrijk), PIXSELL (Kroatië) en Sipa USA zullen de talenten van bijna veertig van hun beste fotografen inzetten om het vierjaarlijkse evenement te verslaan.

Elke deelnemer aan de alliantie zal zijn eigen nationale redactionele focus hebben en tegelijkertijd extra middelen geven aan die partners die interesse hebben in andere reportages. De fotografen van Bildbyrån zullen bijvoorbeeld niet alleen het Zweedse zwemmersteam in de lens houden, maar ook de Kroatische zwemmers fotograferen en de fotografen van Icon Sport zullen de wedstrijden van het Amerikaanse voetbalteam coveren op dagen dat er geen Frans team op het veld staat.

Door deze unieke overeenkomst zullen de deelnemende agentschappen minstens 20% meer wedstrijden en atleten coveren dan ze individueel zouden aankunnen. Dit zal de service aan hun nationale klanten enorm verbeteren.

Philippe François, Chief Imagery van Belga: “Ik ben erg enthousiast om de langdurige samenwerking met deze fijne collega's naar een hoger niveau te tillen. Het zal onze wederzijdse marktposities zeker versterken. Het is een eenvoudig idee dat net dat beetje extra vertrouwen en professionele moed nodig had dat deze zes partners zeker hebben!”
Jonathan Wells, voorzitter van Sipa USA: “We hopen dat deze alliantie de structuur zal bieden en een model zal zijn voor uitgebreide samenwerking met onze partners.”
Jean-Michel Psaila, CEO van Abacapress: “Samen staan we sterker en krijgen we de beste dekking op de komende grote foto-opportuniteiten.”
Niklas Larsson, CEO van Bildbyrån: “In de geest van de Olympische Spelen zal deze samenwerking ons allemaal beter maken. Het gecombineerde talent van onze fotografen zal ervoor zorgen dat deze Spelen en hun historische momenten op een opmerkelijke manier worden vastgelegd.”
Petar Glebov, Managing Director van PIXSELL: “Deze samenwerking is een natuurlijke ontwikkeling van onze langdurige en succesvolle partnerschappen. »

Contact:

Jean-Michel Psaila, Abacapress, jmichel@abacapress.fr

Philippe François, Belga News Agency, pfr@belga.be

Niklas Larsson, Bildbyrån, niklas@bildbyran.se

Jose Romano, Icon Sport, j.romano@iconsport.com

Petar Glebov, PIXSELL, petar.glebov@pixsell.hr

Jonathan Wells, Sipa USA, jonathan@sipausa.com

Persberichten in je mailbox

Over Belga

Belga is de referentiebron voor nieuws en publieke communicatiediensten voor media en communicatieprofessionals in België.

Arduinkaai 29 1000 Brussel

tav@belga.be